Субота, 25.11.2017, 03:06
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Годинник
Календар
«  Липень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відділ освіти, молоді та спорту Липоводолинської РДА

Головна » 2017 » Липень » 19 » Навчання дітей з особливими освітніми потребами - які зміни нас очікують?
07:21
Навчання дітей з особливими освітніми потребами - які зміни нас очікують?

   У 2016-2017 навчальному році у навчальних закладах району правом на індивідуальне навчання скористалися 5 учнів (2 учні Колядинецького НВК, по одному учню – Липоводолинської спеціалізованої школи І-ІІІ ст., Подільківської ЗОШ І-ІІІ ст., Беївського НВК).  Для 4 учнів організоване індивідуальне навчання в школах за програмами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів. 1 дитина за станом здоров’я не може відвідувати школу, тому для неї організоване індивідуальне навчання вдома за програмою загальноосвітніх навчальних закладів. Інклюзивне навчання здійснювалося у Липоводолинській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів. Даною формою охоплено 5 учнів у 3 інклюзивних класах.

   У травні цього року на засіданні Верховної Ради був прийнятий Закону України (№ 6437) «Про внесення змін до Закону України “Про освіту” щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг. Ним врегулювано питання доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг у навчальних закладах.

   У листі Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 1/9-315 «Про структуру навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів» у 2017/2018 навчальному році» визначено основні підходи щодо організації навчально-виховного процесу у ЗНЗ.

   Організація навчально-виховного процесу учнів з інтелектуальними порушеннями здійснюється відповідно до методичного листа МОН від 13.08.2014 № 1/9-413.

   З метою забезпечення корекції первинних і вторинних відхилень розвитку учнів з особливими освітніми потребами, формування компенсаторних способів предметно-практичної діяльності як важливої умови підготовки таких дітей до навчання, створення передумов для засвоєння навчального матеріалу, у 2016 році розроблено програми з корекційної-розвиткової роботи для учнів з особливими освітніми потребами (за нозологіями). Ці матеріали розміщені на офіційному веб-сайті МОН у рубриці «Освіта дітей з особливими потребами».

   Постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 №88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими  освітніми потребами» визначено механізм надання зазначеної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.

   З метою створення організаційно-правових засад розбудови нової української школи, реформування системи інституційного навчально-виховного середовища та забезпечення права дитини на виховання в сім’ї Урядом України прийнято рішення про припинення з 01.09.2017 набору учнів до підготовчого та першого класів спеціальних шкіл для дітей із затримкою психічного розвитку, забезпечивши їх навчання в інклюзивних та спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів за місцем проживанням дітей.

   Сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами розкриті у листі МОН від 10.01.2017 №1/9-2.

   На засадах  демократизації постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2016 за №671 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» приведено у відповідність до державного зразка документ про отриману освіту дітей з інтелектуальними порушеннями. Зокрема встановлено, що учням з інтелектуальними порушеннями видається свідоцтво про базову загальну середню освіту за спеціальною програмою. Учням з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня видається довідка про закінчення повного курсу навчання за спеціальною програмою.

   Відповідно лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.04.2012 №1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладів» втратив чинність.

   Лабораторією олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України розроблено проект критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з інтелектуальними порушеннями. Цей проект розміщений на веб-сайті Інституту модернізації змісту освіти для громадського обговорення.

   Звертаємо увагу, що з липня 2017 року набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України від 24.04.2017 №635 «Про внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.05.2017 за №645/30513.

   Оновлені рекомендації «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливим освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році» розміщені у листі Міністерства освіти і науки України від 12.07.2017 №1/9-385.

   Відповідно лист Міністерства освіти і науки України від 14.06.2017 №1/9-325 вважати таким, що втратив чинність.

   Важливим є проведення консультативно-роз’яснювальної роботи щодо сучасної освітньої політики з педагогічними працівниками, батьківською громадськістю, співпраця з громадськими організаціями, батьками.

   Участь батьків та родини у навчально-реабілітаційному процесі обов’язкова та є необхідною умовою ефективності навчання і реабілітації дитини з особливими освітніми потребами.

Переглядів: 116 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]