Субота, 25.11.2017, 03:04
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Годинник
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відділ освіти, молоді та спорту Липоводолинської РДА

Головна » 2017 » Жовтень » 24 » Інклюзивно-ресурсний центр – нова установа в інклюзії
11:22
Інклюзивно-ресурсний центр – нова установа в інклюзії

Інклюзивна освіта – перспектива нова,

хоч різні можливості – рівні права.

Кожна дитина – це цілий світ,

освіта, повага, рівність для всіх!

   Отримання такими дітьми якісної загальної та професійної освіти є одним з основних і невід’ємних умов їх успішної соціалізації, забезпечення їх повноцінної участі в житті суспільства, ефективної самореалізації в різних видах професійної і соціальної діяльності.

   Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення права на освіту дітей з особливими потребами в умовах загальноосвітньої школи за місцем проживання.

   Інклюзивне навчання забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у загальноосвітніх школах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей; забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

   25 вересня 2017 року Президент України Петро Порошенко підписав оновлений Закон «Про освіту», який, зокрема, регулює питання доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг у навчальних закладах.

   Постановою КМУ від 12.07.17 р. № 545 затверджено Положення про інклюзивно-ресурсний центр (далі – Постанова № 545, Положення № 545), у якому визначено порядок утворення та припинення, засади діяльності та статус такого центру. Документ набув чинності 26.07.17 р. Отже, інклюзивно-ресурсний центр (далі – ІРЦ) – це установа з правом юридичної особи, яка має забезпечити права дітей із особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років у частині здобуття ними дошкільної та загальної середньої освіти (включаючи професійно-технічну) через оцінку розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення кваліфікованого супроводження. Діти з особливими потребами – це не лише діти з інвалідністю. Це також діти, які мають проблеми з навчанням, діти національних меншин, які не знають мову.

   Засновниками ІРЦ є представницькі органи місцевого самоврядування об‘єднаних територіальних громад, районні, міські ради. Згідно Положення №545 ІРЦ створюється із розрахунку один центр не більш як на 7 тис. дітей, які проживають на території об’єднаної територіальної громади (району), та не більш як на 12 тис. дітей, які проживають у місті (районі міста). Якщо дітей виявиться більше, до роботи в центрі залучаються додаткові фахівці. Педагогічне навантаження фахівців центру становитиме 18 год. на тиждень для безпосередньої роботи з особливими дітьми. Окрім виконання цієї функції також ними має провадитись інша діяльність, серед якої надання батькам або законним представникам, педпрацівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, консультацій. Загальна чисельність працюючих в ІРЦ не має перевищувати 12 осіб. Із додатково залученими фахівцями укладатимуться не трудові договори, а договори цивільно-правового характеру. За п. 49 Положення № 545 функції в частині надання психолого-педагогічної допомоги виконуватимуться вчителями-логопедами, учителями-дефектологами, практичними психологами, вчителями лікувальної фізкультури. Кількість штатних посад згаданих фахівців визначається залежно від кількості дітей та наявності у них: порушень мовлення; тяжких порушень мовлення; у дітей дошкільного віку – фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення; порушень слуху/зору/інтелектуального розвитку; порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів; порушення опорно-рухового апарату.

   Фінансово-господарська діяльність ІРЦ провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів. При забезпеченні максимально необхідної кількості штатних посад місячний фонд заробітної плати становитиме від 50 тис. грн.

   Комунальні послуги у такому центрі мають оплачуватись із місцевого бюджету. Державна ж субвенція йтиме на фінансування штатних одиниць та придбання матеріально-технічної бази.

   За прогнозами фахівців, основна проблема буде не у фінансуванні, а в наповнюваності спеціалістами, бо їх сьогодні не вистачає.

Переглядів: 57 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]